Tuesday, May 31, 2011

Mimpi 1

Lain orang lainlah mimpinya. Ada mimpi yang menyeronokkan,ada pula yang menakutkan.
Antara yang menakutkan ialah mimpi bertembung dengan ular yang besar ataupun
mimpi berada di tengah-tengah ular hitam yang sangat banyak.Biasanya jika di luar
mimpi takut ular maka di dalam mimpi pun takutlah juga. Banyak peristiwa menakutkan yang terjadi berkaitan dengan ular,misalnya pernah terserempak dengan ular besar,terjatuh di hujung ekor tedung selar,membaling dengan batu seekor ular tedung selar yang disangka mati,terpegang ular semasa mencari ikan di sungai Pokok Tai dll.
Tidak seperti haiwan-haiwan lain ular ialah sejenis haiwan kerana bentuk serta saiznya yang sebegitu menyebabkan kita mudah terpegang,terpijak,terserempak,terperanjat dsbnya.So ular berada pada nombor satu dalam senarai haiwan yang paling digeruni sama ada di dalam maupun di luar mimpi.Ok jumpa lagi.

5 comments:

sengkenit said...

oh sama la kita. keturunan rupanya ni.

hritu g aquaria. ade pameran ular2 tu. tgk ular besar cacing je pun.tp dia punya geli mmg ya Rabbana. meremang bulu tengkuk

anak apak said...

selalu mimpi ulau banyak2 melilit sana sini

baba said...

Baba selalu mimpi berada ditengah2 ular yg banyak,tp ulau2 tu tak sentuh pun baba,jk dah tahap ular2 tu melilit pada badan so agaknya kenalah buat amalan zikir harian ayat2 tertentu banyak-banyak supaya ular2 tu tak sentuh kita w/pun cuma dlm mimpi.
Sbb kata org tua2 mimpi ular tu petanda tak baik,cuma kata org tua2.

anas said...

aah..same la kite.. tiap2 mggu msti ade mimpi ulau..

gulakapas49 said...

eh..kenapa sume org mcm ni...??
sama lahh...dulu banyak kali mimpi ular kejar...
lepas tu ada 1 ular besar dah nak telan kepala org kat surau simpang kerayong..
lps tu the latest one..ada 1 ular dah telan separuh lengan kat 1 taman yg cantek...
ada lagi...ular banyak sangat melilit lilit kat 1 bilik wudhuk ni time nak amik air semayang. tp die tak usik pon.
wuhuuuuuuu...amatlah kegelian. mcm betul2 pulak...